• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 23 دی 1399
کد مطلب : 121616
+
-

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران

«بهشت مریم» نامی مناسب برای این مجموعه

«بهشت مریم» نامی مناسب برای این مجموعه

«احمد مسجدجامعی» چهره آشنایی برای اهالی پایتخت است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران، برای حفظ مکان‌های تاریخی اهمیت زیادی قائل است. مسجدجامعی درباره این طرح می‌گوید: «آرامستان‌های ارامنه یکی از سرمایه‌های تاریخی تهران است. در این مکان‌ها افراد از همه قومیت‌ها دفن هستند. این نشان‌دهنده آن است که اقوام دیگر کشورها در سال‌های گذشته با امنیت و آرامش در اینجا زندگی می‌کردند. بیش از 25 ملیت در این آرامستان‌ها دیده می‌شود که جایگاه‌شان محفوظ است.
هر کدامشان هم داستان خاص خودشان را دارند. بعضی‌شان برای انجام پروژه‌های صنعتی و خدمت به ایران آمده بودند و بعضی‌شان هم مستشار نظامی بودند. به هر حال بعد از مرگ احترام همه‌شان باید حفظ شود. برای همین این امر نمایانگر روح فرهنگی ایرانی‌هاست که تبدیل به جاذبه جهانی شده است. هرچه است این آرامستان‌ها به یک فضای جهانی تبدیل شده است. می‌تواند جاده ابریشم را تداعی کند که از شرق و غرب به اینجا می‌آمدند.» 
مسجدجامعی در ادامه می‌افزاید: «بعضی‌ها فکر می‌کنند ساماندهی به معنای یکسان‌سازی است در صورتی که باید حداقل تغییر و دخالت در ساماندهی آرامستان‌ها داشته باشیم. به جای کلمه احیا چه خوب که از کلمه بازآفرینی استفاده کنیم. احیا به معنای فعالیت دوباره است در صورتی که ما می‌خواهیم ساختار آن حفظ شود. ابتدای امر اسم میدان صلح برای آن انتخاب شد.
از آن جا که افراد دفن شده در این آرامستان‌ها بیشتر سربازان جنگی هستند می‌توان گفت این موضوع ارتباطی به صلح ندارد، اما چون همه‌شان پیرو دین مسیح هستند می‌توانیم نام میدان را مریم بگذاریم.» به گفته این عضو شورای شهر، به دلیل وجود مزار اقوام مختلف از کشورهای دور و نزدیک، می‌توان با راه‌اندازی تالار ملل، دیپلماسی شهری را در اینجا فعال کرد. او می‌گوید: «بعضی از اقوام مثل لهستانی‌ها در زمان جنگ جهانی به ایران پناه آورده‌اند و خاطرات خوبی از ایران دارند و بنابراین با همکاری وزارت خارجه می‌توان این گورستان را به یک محل فرا ملی تبدیل کرد.» 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید